Тыповыя карупцыйна-рызыкоўныя сітуацыі ў працы са зваротамі грамадзян

  • · няўважлівы, фармальны разгляд зваротаў;
  • · адсутнасць кнігі заўваг і прапаноў;
  • · невыкананне графіка прыёму грамадзян;
  • · немагчымасць патрапіць на прыём;
  • · адсутнасць папярэдняга запісу грамадзян на прыём і запісу на прыём па тэлефоне або з дапамогай электронных сродкаў сувязі;
  • · выпатрабаванне ў грамадзян дакументаў, звестак, прадастаўленне якіх не прадугледжана актамі заканадаўства (за выключэннем пашпарта ці іншага дакумента які сведчыць асобу);
  • · неабгрунтаванае накіраванне грамадзян у іншыя арганізацыі за атрыманнем дадатковых звестак пры афармленні дакументаў;
  • · адмова ў выдачы даведак і іншых дакументаў;
  • · неправамернае спагнанне платы за выдачу даведак і іншых дакументаў;
  • · парушэнне ўстаноўленых тэрмінаў разгляду зваротаў грамадзян;
  • · не тлумачэнне правоў і абавязкаў заяўнікаў і пры неабходнасці шляхоў вырашэння абазначаных праблем;
  • · разгляд зваротаў службовымі асобамі, дзеянні (бяздзеянне) якіх грамадзяне абскарджваюць;
  • · безадказнае, прадузятае, нетактоўныя паводзіны, грубасць і непавагу да людзей службовых асоб, якія ажыццяўляюць работу з грамадзянамі

СПОСАБЫ ІХ ВЫРАШЕННЯ

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб» ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498:

1. Рашэнне арганізацыі па звароту можа быць абскарджана ў вышэйстаячы ў адносінах да яе ў адпаведнасці з яе падпарадкаванасцю (падсправаздачнасцю) дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (далей - вышэйстаячы орган).

2. Рашэнне вышэйстаячага органа па звароту можа быць абскарджана ў суд.

ПАРАДАК ЗВАРОТУ ГРАМАДЗЯН У ДЗЯРЖАЎНЫЯ ОРГАНЫ, IНШЫЯ АРГАНIЗАЦЫI (ДА СЛУЖБОВЫХ АСОБ).

ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ.

Пры вусным звароце грамадзянін павінен прад'явіць дакумент, які сведчыць яго асобу.

Пісьмовы зварот павінен утрымліваць:

  • · назву і (або) адрас дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі (пасаду, прозвішча, імя, імя па бацьку службовай асобы), у якія накіроўваецца зварот;
  • · прозвішча, імя, імя па бацьку грамадзяніна, дадзеныя пра яго месца жыхарства і (або) працы (вучобы);
  • · выкладанне сутнасці звароту (прапановы, заявы, скаргі);
  • · асабісты подпіс грамадзяніна.

Да пісьмовых зваротаў могуць прыкладацца копіі рашэнняў (адказаў), прынятых (дадзеных) раней па зваротах службовымі асобамі дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, а таксама іншыя дакументы, неабходныя для разгляду зваротаў.

Пісьмовыя звароты, якія не адпавядаюць вышэйпералічаным патрабаванням, могуць быць пакінутыя без разгляду з паведамленнем грамадзянам у пяцідзённы тэрмін аб прычынах пакідання зваротаў без разгляду.

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці таксама, калі:

  • · у зваротах змяшчаюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
  • · тэкст звароту не паддаецца чытанню;

Звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў.

Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб рыхтуецца, здзяйсняецца ці здзейсненае злачынстве.

Зварот лічыцца разгледжаным па сутнасці, калі ў выніку яго разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам вырашаны ўсе выкладзеныя ў звароце пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў і законных інтарэсаў аўтара звароту і ў выпадку разгляду пісьмовага звароту яго аўтару дадзены пісьмовы адказ.

Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, здзяйсненні ці здзейсненам, або іншым правапарушэнні, у пяцідзённы тэрмін з дня іх рэгістрацыі ў арганізацыі накіроўваюцца імі ў адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

ПРАВА ГРАМАДЗЯН ПРЫ РАЗГЛЯДЗЕ ЗВАРОТАЎ

Згодна з арт. 7 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян» ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З пры разглядзе зваротаў грамадзяне маюць права:

  • · знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з разглядам зваротаў, у той меры, у якой гэта не закранае правы іншых грамадзянаў і не супярэчыць патрабаванням заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб ахове дзяржаўных сакрэтаў, камерцыйнай і (або) iншай ахоўваемай законам тайны;
  • · адмовіцца ад накіраваных імі пісьмовых зваротаў да прыняцця па iх рашэнняў дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі (службовымі асобамі), накіраваўшы адпаведнае пісьмовую заяву ў дзяржаўныя органы, iншыя арганiзацыi (службовым асобам);
  • · абскардзіць рашэнні, прынятыя па iх зваротах, у вышэйшыя дзяржаўныя органы, iншыя арганiзацыi (вышэйшым службовым асобам) i (або) у суд.

Галоўнае меню

Кантакты

Электронныя звароты грамадзян і юрыдычных асоб могуць быць накіраваны на адрас info@krasnoselskoe.by або праз спецыяльную форму